Posted by danyawadi on January 30, 2013
“ဝုန္း” ဆုိေသာ အသံေၾကာင့္ သူႏုိးလာသည္။ ႐ုတ္တရက္ သူစီးလာေသာ ေလအိတ္ကားက လမ္းေဘး ႏွစ္ေပခန္႔ျမင့္ေသာ ေျမသားထုကုိ ေက်ာ္ၿပီး ေပ ၁၀၀ ေက်ာ္နက္ေသာ ေခ်ာက္အတြင္းသို႔ တစ္ရိွန္ထိုး ထုိးဆင္းေနသည္။ ေျမသားထုကုိ ေက်ာ္ၿပီး ေခ်ာက္ထဲသုိ႔ ထုိးက်စဥ္ ကားေပၚမွာ ခရီးသည္ အမ်ဳိးသမီးအခ်ိဳ႕ ႏုိးလာကာ “ကားေခ်ာက္ထဲက်ၿပီ၊ ကားေခ်ာက္ထဲက်ၿပီ”ဟု ေအာ္သံမ်ား အပင္မ်ားႏွင့္ ထိ႐ုိက္ သံမ်ား ႏွင့္အတူ တလိမ့္ေခါက္ေကြး ထုိးက်ၿပီး ေတာင္နံရံကမ္းပါးတစ္ခု ႏွင့္ထိကာ အရွိန္ ရပ္သြားသည္။ ရခိုင္႐ိုးမ၏ တိတ္ဆိတ္ေနေသာညမွာ ညည္းညဴသံ၊ အကူအညီ ေအာ္ဟစ္ ေတာင္းခံ သံံမ်ားျဖင့္ လႈပ္ရွားလာသည္။
ရန္ကုန္မွ ေတာင္ကုတ္-သံတြဲ သုိ႔ ေျပးဆြဲလာေသာ ေအာင္သစၥာ ခရီး သည္တင္ ယာဥ္သည္ ဇန္နဝါရီ ၂၃ရက္ ေန႔ နံနက္ ၂နာရီခန္႔ ေနပူေတာင္ လမ္းေကြ႕တြင္ ေခ်ာက္ထဲ ထုိးက်သြား သည့္ ျမင္ကြင္းကုိ ယင္းယာဥ္တြင္ လုိက္ပါ လာေသာ ခရီးသည္ ဦးေက်ာ္တင္က ျပန္လည္ ေျပာၾကားျခင္း ျဖစ္သည္။
ရန္ကုန္ – ေတာင္ကုတ္ – သံတြဲ ေျပးဆြဲေသာ ေအာင္သစၥာ အေဝးေျပး ယာဥ္သည္ ဇန္နဝါရီ ၂၃ရက္ေန႔ နံနက္ ၂နာရီ ခန္႔တြင္ ေတာင္ကုတ္ၿမဳိ႕ႏွင့္ မုိင္ ၂၀ ခန္႔အကြာ ေနပူေတာင္ရွိ ကားလမ္း အေကြ႕တြင္ ဘရိတ္ေပါက္ကာ အရွိန္ မထိန္းႏုိင္ဘဲ ေပ ၁၂၀ နက္ေသာ ေခ်ာက္ထဲ ထုိးက်ခဲ့သျဖင့္ ယာဥ္ေမာင္း အပါ အဝင္ ခရီးသည္ ၁၄ဦး ေသဆုံးကာ ၃၃ဦး ဒဏ္ရာရရွိခဲ့သည္။
ေခ်ာက္ထဲ ထုိးက်စဥ္ အပင္မ်ား ႏွင့္ ထိကာ ခ်ာလပတ္လည္ခဲ့ၿပီး ယာဥ္ ၏ ေခါင္းပုိင္းႏွင့္ ေတာင္နံရံ ကမ္းပါး တုိးမိကာ ကားအရွိန္ ရပ္သြားျခင္းျဖစ္ ေၾကာင္း ခရီးသည္ အခ်ဳိ႕ကဆုိသည္။ ေခ်ာက္ထဲ ထုိးက်မႈ အရွိန္ေသ သြားခ်ိန္တြင္ လူပုံအလယ္ကုိ ေရာက္ ေနၿပီး ယင္းလူမ်ားကုိ ဖယ္ကာ ေတာင္နံရံႏွင့္ ထိ၍ ကြဲေနေသာ ေခါင္းခန္း မွန္ေပါက္က ထြက္လာခဲ့ေၾကာင္း ဦးေက်ာ္တင္က ၄င္း အေတြ႔အႀကဳံကုိ ေျပာၾကား သည္။
“ဘယ္သူေသတယ္၊ ဒဏ္ရာရ တယ္ဆုိတာ မသိခဲ႔ဘူး။ ကားမီးေလာင္ မယ္ ထင္လုိ႔ ေျပးထြက္ ခဲ့တယ္” ဟု ယာဥ္၏ ေနာက္ဆုံးပုိင္းတြင္ ထုိင္ခဲ့သူ ၄င္းက ရွင္းျပသည္။
“ဒ႐ုိင္ဘာက ကားျပင္ ေရာက္ေနတယ္။ စပယ္ယာက တံခါးၾကားမွာ ညႇပ္ေနတယ္။ ကားအျပင္မွာ သံဃာေတာ္ တစ္ပါး ေျခေထာက္ျပတ္ ဒဏ္ရာရေနတယ္” ဟု ဦးေက်ာ္တင္က ဆက္လက္ ရွင္းျပသည္။
ဒဏ္ရာရသူ မ်ားက ညည္းညဴသံ၊ ေအာ္ဟစ္ အကူအညီ ေတာင္းသံမ်ား တစ္စတစ္စ ေပၚထြက္လာခဲ့သည္။
“ဆြဲထူေပးပါ၊ ေျခမလႈပ္ႏုိင္ ေတာ့ဘူး၊ ကူပါ ကယ္ပါ ေအာ္ေနၾက တယ္” ဟု ခရီးသည္ တစ္ဦးျဖစ္သူ ဦးေက်ာ္သက္ ေခ်ာက္ခ်ားဖြယ္ အျဖစ္ အပ်က္ကုိ ျပန္လည္ေျပာဆိုသည္။
ဒဏ္ရာရရွိသူမ်ားကုိ ကယ္တင္ ရန္ နံနက္ ၃နာရီခန္႔မွ ကယ္ဆယ္ေရး အဖြဲ႕မ်ား ေရာက္ရိွ လာခဲ့သည္။
“နာေရးကူညီမႈ အသင္း ပထမဆုံး ေရာက္ပါတယ္”ဟု ယင္းအသင္းမွ အမႈေဆာင္ တစ္ဦးျဖစ္သူ ဦးသန္းလြင္စိုး က ဆုိသည္။ ေနာက္ပုိင္းတြင္ အျခားလူမႈ အဖြဲ႔ အစည္းမ်ား၊ ၾကက္ေျခနီ၊ သက္ဆုိင္ရာ အာဏာပုိင္မ်ား ဝင္ေရာက္ ကူညီခဲ့သည္။
ဒဏ္ရာရရွိသူ မ်ားကုိ ကယ္ဆယ္ ေရးလုပ္ရန္ အခင္းျဖစ္ပြားရာ ေနရာ အနီးမွ စလူ ေက်းရြာကုိ အကူအညီ ေတာင္းခဲ့ေၾကာင္း၊ ယင္းေက်းရြာသား မ်ား ယူေဆာင္လာေသာ ေစာင္၊ ဓာတ္မီး၊ ဓားမ်ားကုိ အသုံးျပဳကား ကယ္ဆယ္ေရးမ်ားကုိ လုပ္ေဆာင္ခဲ့ရ ေၾကာင္း ၄င္းက ရွင္းျပသည္။
“ညက အရမ္းေမွာင္တယ္။ ဝါးပင္ ေတြေပါေတာ့ လူေတြက သိပ္မဆင္းရဲ ၾကဘူး။ လူ ၂၀နဲ႔ ပထမဆုံး ဆင္းၿပီး ကယ္ခဲ႔တယ္”ဟု ဦးသန္းလြင္စုိးက ယင္းေန႔ အျဖစ္အပ်က္ကုိ ေျပာၾကား သည္။
“ေတြ႔သမွ်လူကုိ ကယ္ၿပီး အေပၚ တင္တယ္။ အေပၚေရာက္တဲ႔ သူကုိ နာေရးကူညီမႈ အသင္းက ကားေလးစီးနဲ႔ ေဆး႐ုံပုိ႔တယ္” ဟု ေစာင္ကုိ ထမ္းစင္ လုပ္ကာ ကယ္ဆယ္ေရး လုပ္ခဲ့ပုံကုိ ၄င္းက ျပန္လည္ ဖြင့္ဟသည္။
ေနာက္ပုိင္းတြင္ ေအာင္သစၥာ ယာဥ္မ်ားပါ ေရာက္ရိွလာခဲ့ၿပီး ကယ္ဆယ္ေရး အားျဖည့္ခဲ့သည္။ ကယ္ဆယ္ေရးကုိ နံနက္ ၃နာရီခန္႔တြင္ စတင္ခဲ့ၿပီး နံနက္ ၇ နာရီခန္႔တြင္ ဒဏ္ရာရသူ အားလံုးကုိ ကယ္ တင္ႏုိင္ ခဲ့ ကာ နံနက္ ၁၁ နာရီတြင္ ေဆး႐ုံ ပုိ႔ႏုိင္ခဲ့ေၾကာင္း နာေရးကူညီမႈ အသင္းထံမွ သိရွိရသည္။
ဒဏ္ရာရသူမ်ားကုိ အေရးေပၚ ေဆးကုသမႈမ်ား ေပးခဲ့ေသာ္လည္း အခ်ိဳ႕မွာ ထိခိုက္ဒဏ္ရာ ျပင္းထန္ျခင္း၊ ေတာင္ကုတ္ ေဆး႐ံု၌ ခြဲစိတ္ခန္းႏွင္႔ အျခား ေဆးပစၥည္းသံုး ကိရိယာမ်ား မလံု ေလာက္ျခင္းမ်ားေၾကာင့္ လိုအပ္သည့္ သက္ကယ္ နည္းလမ္းမ်ားကို သံုးကာ သံတြဲခုတင္ ၁၀၀ ဆံ့ ျပည္သူ႔ေဆး႐ံု သို႔ လႊဲေျပာင္း ေပးခဲ့ေၾကာင္း ေတာင္ကုတ္ ၿမဳိ႕နယ္ ေဆး႐ုံအုပ္ႀကီး ေဒါက္တာ ဦးညြန္႔ဦးက ဆုိသည္။
ေတာင္ကုတ္ ျပည္သူ႔ေဆး႐ံုမွာ ခုတင္ ၅ဝ ဆံ့ၿပီး ခြဲစိတ္ခန္း တစ္ခန္း ရွိကာ ဆရာဝန္သုံးဦးႏွင္႔ သူနာျပဳ ၂၁ဦး ရွိေသာ္လည္း လိုအပ္သည့္ ေမ့ေဆး ပညာရွင္မ်ားႏွင္႔ အထူးကု ဆရာဝန္ႀကီး မ်ားမွာ သံတြဲျပည္သူ႔ ေဆး႐ံု၌သာ ရွိေသာ ေၾကာင့္ အခ်ိဳ႕ အတြင္းလူနာမ်ားကို သံတြဲ ျပည္သူ႔ေဆး႐ံုသုိ႔ ပို႔သ ေပးခဲ့ေၾကာင္း ၄င္းကရွင္းျပသည္။
“ေတာင္ကုတ္ေဆး႐ံုမွာ ေသဆုံး ႏုိင္ေလာက္ေအာင္ ဒဏ္ရာျပင္းတဲ့လူနာ မရွိဘူး” ဟု ေဆး႐ုံအုပ္ႀကီးက ထပ္မံ ေျပာၾကားသည္။
အဆိုပါ ယာဥ္သည္ ေနပူေတာင္ ေတာင္ေၾကာ ၇မုိင္ ၄ဖာလုံ အေရာက္ တြင္ ထုိးက် တိမ္းေမွာက္ရာ ယာဥ္ေပၚ လုိက္ပါလာသူ အမ်ဳိးသား ခုနစ္ဦး၊ အမ်ဳိး သမီး ေျခာက္ဦး၊ ကေလး တစ္ဦး စုစု ေပါင္း ၁၄ဦး ေသဆုံးခဲ့ၿပီး သံဃာေတာ္ သုံးပါး၊ အမ်ဳိးသား ၂၆ဦး၊ အမ်ဳိး သမီးေလးဦး စုစုေပါင္း ၃၃ဦး ဒဏ္ရာ ရရွိခဲ့ေၾကာင္း ျမန္မာႏိုင္ငံ ရဲတပ္ဖြဲ႕၏ လူမႈကြန္ရက္ စာမ်က္ႏွာတြင္ ေဖာ္ျပ ထားသည္။
ေသဆံုးသူမ်ားမွာ သံတြဲမွ ခုနစ္ဦး၊ ျပည္မွ ႏွစ္ဦး၊ ရန္ကုန္ၿမဳိ႕ ေျမာက္ဥကၠလာ ေဝဘာဂီၿမိဳ႕သစ္မွ ႏွစ္ဦး၊ ေတာင္ကုတ္ မွ ႏွစ္ဦး၊ သံတြဲၿမဳိ႕နယ္ ပန္းေတာင္းမွ တစ္ဦးတို႔ ျဖစ္ၿပီး ဒဏ္ရာရရွိသူ မ်ားအား ေဆးကုသမႈ ေပးႏိုင္ရန္ ရခိုင္ျပည္နယ္ အစိုးရအဖြဲ႕က အခင္းျဖစ္သည့္ေန႔ တြင္ပင္ ေငြက်ပ္ ၁၀ သိန္းကို ေပးလွဴခဲ့ေၾကာင္း ေတာင္ကုတ္ၿမိဳ႕နယ္ အုပ္ခ်ဳပ္ ေရးမွဴး ဦးတင့္လြင္က ေျပာၾကားသည္။
ဘရိတ္ေပါက္၍ အရွိန္မထိန္းႏုိင္ ကာ ေခ်ာက္ထဲ ထုိးက်သည္ဟု ဆုိေသာ္ လည္း ေတာင္ကုတ္ၿမဳိ႕နယ္ ရဲတပ္ဖြဲ႕မွဴး ဦးေက်ာ္ျမစိန္ကမူ “ကားက ဂငယ္ေကြ႕ မေကြ႕ဘဲ ဆင္းသြားတဲ့ ပုံသဏၭာန္မ်ဳိး ေတြ႔ရတယ္” ဟုမွတ္ခ်က္ေပးျပီး ျဖစ္စဥ္ အေၾကာင္းအရင္းကုိ အေသအခ်ာ သိရွိ ရန္ စုံစမ္း စစ္ေဆးမႈမ်ား ျပဳလုပ္သြား မည္ဟု ေျပာၾကားသည္။
အဆုိပါ ယာဥ္ေခ်ာက္ထဲ ထုိးက်မႈ ျဖစ္ပြားစဥ္ ယာဥ္ကုိ အရန္ ယာဥ္ေမာင္းက ေမာင္းခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အဓိကယာဥ္ ေမာင္းမွာ ခါးက်ဳိး ဒဏ္ရာရရွိခဲ့ေၾကာင္း အဆုိပါ ယာဥ္လုိင္း ထံမွ သိရသည္။ ဒဏ္ရာရရွိသူမ်ား အနက္ လူ ၁၀ဦး ျပင္းထန္စြာ ဒဏ္ရာရရွိၿပီး ေတာင္ကုတ္ႏွင့္ သံတြဲ ေဆး႐ုံတုိ႔တြင္ ေဆးကုသမႈ ခံယူေနေၾကာင္း ယာဥ္လိုင္း ပိုင္ရွင္ ဦးေစာေရႊက ေျပာၾကားသည္။
အဆုိပါ ယာဥ္ထုိးက်မႈ တြင္ ေသဆုံး သူမ်ားအနက္ အသက္႐ွဴ လမ္းေၾကာင္း ပိတ္၍ ေသဆုံးသူ ႏွစ္ဦးပါေၾကာင္း ေတာင္ကုတ္ၿမဳိ႕ ျပည့္သူ႔ေဆး႐ုံမွ ဆရာဝန္တစ္ဦးက အတည္ျပဳ ေျပာၾကားသည္။
“ဒဏ္ရာရတဲ႔ သူေတြအတြက္ လုိေလေသး မရွိေအာင္ လုပ္ထားပါ တယ္” ဟု ေအာင္သစၥာ ယာဥ္လိုင္းပိုင္ရွင္ ဦးေစာေရႊက ေျပာၾကားေသာ္လည္း ေတာင္ကုတ္ ေဆး႐ုံတြင္ ကုသေနေသာ ခရီးသည္ တစ္ဦးျဖစ္ေသာ ဦးေက်ာ္တင္ ၏ ေယာက္ဖ ေတာ္စပ္သူ ဦးစုိးမင္းကမူ က်ပ္ေငြ ငါးေထာင္ႏွင့္ မုန္႔အခ်ဳိ႕ထက္ ပုိ၍ ကူညီေထာက္ပ့ံမႈမ်ား မရွိေသး ေၾကာင္း ဇန္နဝါရီ ၂၄ရက္ေန႔တြင္ ဖြင့္ဟ ေျပာဆုိသည္။
ေသဆုံးသူ တစ္ဦးစီ၏ မိသားစု မ်ားကို အလွဴေငြအျဖစ္ က်ပ္ႏွစ္သိန္း ေပးလွဴ ထားၿပီးျဖစ္ၿပီး နစ္နာမႈမ်ား အတြက္ ေျပေျပလည္လည္ ညႇိႏႈိင္းထား ၿပီးျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဒဏ္ရာရသူမ်ား အနက္ ရန္ကုန္ ျပန္လုိသူမ်ားကုိ ေလေၾကာင္း ျဖင့္ ပုိ႔ေဆာင္ ေပးေနေၾကာင္း ၄င္းက ဇန္နဝါရီလ ၂၄ရက္ေန႔ ညေန ၇ နာရီ ေက်ာ္တြင္ The Voice Weekly သုိ႔ ရွင္းျပသည္။
ဦးေက်ာ္တင္အတြက္ ေနပူေတာင္ မေတာ္တဆမႈ သည္ ဒုတိယအႀကိမ္ ေျမာက္ ျဖစ္သည္။ လြန္ခ့ဲေသာ သံုးလက မာန္ေအာင္ၿမဳိ႕၌ ဆုိင္ကယ္ႏွင့္ သုံးဘီး တုိက္ခဲ့၍ ေျခေခ်ာင္းသုံးေခ်ာင္း ျဖတ္ခဲ့ရၿပီး ယင္းဒဏ္ရာ ကုသရန္ ရန္ကုန္သုိ႔ သြားေရာက္ ေဆးကုသၿပီး အျပန္တြင္ ယခုကဲ႔သုိ႔ ဒုတိယအႀကိမ္ ေျမာက္ မေတာ္တဆမႈ ထပ္မံျဖစ္ပြားျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ၄င္းကဆုိသည္။
ယခုတစ္ႀကိမ္ ေနပူေတာင္ မေတာ္တဆမႈေၾကာင့္ ဘယ္ဘက္ လက္ေမာင္းတြင္ ညႇပ္႐ုိးက်ဳိးဒဏ္ရာ ရရွိခဲ့သည့္အျပင္ လက္ဖ်ံ႐ုိး လည္းက်ဳိး ခဲ့သည္။
ယာဥ္ေပၚ၌ လူဦးေရ ၄၇ဦးပါရွိ သည့္အနက္ ၁၄ ဦး ဆုံးပါးကာ ၃၃ဦး ျပင္းထန္စြာ ဒဏ္ရာရခဲ့သည္။ ခုနစ္နာရီ ဝန္းက်င္ၾကာ ပုံမွန္ေမာင္းႏွင္ ျဖတ္ေက်ာ္ ရေသာ ရခုိင္႐ုိးမ ေနပူေတာင္ေကြ႕က ယာဥ္ေမာင္းမ်ားကုိ ယခုအျဖစ္ အပ်က္ ျဖင့္ ထပ္ဆင့္ သတိေပးလုိက္သည္။ ယာဥ္ေမာင္း မ်ားလည္း သတိကပ္ရင္း ဆက္ေမာင္းရဦးမည္။ ေရြးခ်ယ္စရာ မ်ားမ်ားစားစား မရွိေသာ ဦးေက်ာ္တင္ အတြက္လည္း ထုိလမ္းက ထပ္မံျဖတ္သန္း ေနရဦးမည္။
“ကြၽန္ေတာ္ အရမ္းကံဆုိးတာပဲ ဗ်ာ” ဟု ၄င္းက ဝမ္းနည္းစိတ္ပ်က္ ေနေသာ အမူအရာျဖင့္
No comments:
Post a Comment